Kami mengautomasikan latihan

Apabila seseorang memulakan pekerjaan baru, dia perlu mempelajari satu tan maklumat: manual, arahan, program baru. Dia perlu memahami cara syarikat itu berfungsi, cara pekerja berinteraksi antara satu sama lain dan perkara yang perlu dia lakukan di dalamnya. Dan pakar HR dan penyelia mereka perlu sentiasa mengulangi tindakan yang sama, menjawab soalan yang sama, membantu menangani masalah yang timbul dan menerangkan butiran. Semua ini bukan sahaja memerlukan banyak masa, tetapi juga memerlukan banyak wang untuk syarikat. Sebaliknya, jika anda tidak melatih pekerja dan tidak membantu mereka berintegrasi ke dalam pasukan, ini boleh membawa kepada pusing ganti kakitangan yang tinggi. kenapa?

Tetapi kerana pekerja yang kurang terlatih berasa tidak dihargai dan boleh bekerja secara tidak produktif. Akibatnya, mereka sama ada akan pergi untuk mencari peluang yang lebih baik, atau anda perlu memecatnya kerana ketidakcekapan.Menurut Harvard Business School , kos organisasi untuk menggantikan pekerja dianggarkan antara 100% dan 300% daripada gaji pekerja yang diganti. Di samping itu, tambahkan di sini kos ratusan jam pengurus HR dan penyelia anda yang meluangkan masa untuk menerima pekerja baharu.

Peringkat 1. Onboarding Kami mengautomasikan latihan

Pada peringkat pertama Senarai E-mel B2Bpendatang baru berada di atas kapal atau melalui proses penyesuaian, yang juga sama. Perkataan “onboarding” berasal daripada bahasa Inggeris “Onboarding” secara literal bermaksud “boarding” dan digunakan sebagai penerangan tentang proses pelaksanaan dan sosialisasi organisasi. Dalam proses ini, pekerja masa depan harus membiasakan diri dengan:

  • dengan bagaimana semua proses dalam syarikat diatur;
  • dengan peraturan kerja dalam pelbagai sistem yang digunakan (sembang, sistem pengurusan projek, perancang, dll.);
  • dengan peraturan surat-menyurat perniagaan, menjadualkan janji temu dalam kalendar, dengan peraturan penjagaan semasa bercuti atau cuti sakit, dsb.

Pada 2018, Netpeak memperkenalkan Akademi Korporat untuk menstruktur maklumat sedia ada, mengurangkan masa penyesuaian dan menambah baik proses ujian. Sehingga itu, Netpeak HR menganggarkan bahawa mereka menghabiskan purata 320 jam kerja setiap bulan untuk mendapatkan pekerja baharu. Ini adalah hampir sebulan penuh bekerja untuk 2 orang pekerja. Dan kebanyakan masa ini diduduki oleh tindakan berulang.

Pada masa itu, syarikat menggunakan banyak alat dalaman untuk onboarding: arahan, manual, forum, sistem ujian berdasarkan Moodle. Menggabungkannya menjadi satu alat, ternyata beberapa daripadanya diulang, bertindih, memerlukan pembetulan, kerana mereka hanya ketinggalan zaman.

Hari ini, setiap pendatang baru yang datang ke pejabat pada hari pertamanya menerima pelan latihan yang mudah dikemas kini dan disesuaikan. Pengenalan Akademi di Netpeak memungkinkan untuk menjimatkan 60%, iaitu, kira-kira 192 jam masa pekerja terlibat dalam penyesuaian setiap bulan. Dan terima kasih kepada kuiz, menguji pengetahuan pemula telah menjadi lebih mudah. Lagipun, adalah sangat penting untuk mengetahui sama ada pekerja itu memahami apa yang dia baca dan mengingatinya.

Peringkat 2. Latihan (produk, pengetahuan teknikal

Senarai E-mel B2B

Jika pekerja anda tidak memahami produk atau perkhidmatan, bagaimanakah pelanggan anda? Menggunakan Akademi, anda boleh melatih pekerja dengan mudah tentang cara produk anda berfungsi atau maksud perkhidmatan anda.

Sebagai contoh, PlanFix—alat pengurusan tugas dengan lebih 7,000 pelanggan di seluruh dunia—mencipta kursus untuk pekerja baharu mereka yang membantu mereka meningkatkan kelajuan pada peranti PlanFix dan mula bekerja.

Akademi digunakan untuk mengajar pengetahuan teori dan kemahiran praktikal. Pada masa yang sama, anda boleh membuat kursus yang berbeza: untuk kumpulan orang atau untuk satu pengguna tertentu. Sebagai contoh, agensi pemasaran VoC Çərçivəsi 3: Müştəri Səy Balı (CES) boleh membuat kursus pemasaran gerila untuk pemasarnya, dan kursus menyediakan pengiklanan kontekstual untuk jabatan PPC. Kedai boleh membuat kursus tentang perkhidmatan pelanggan, dan ladang tentang cara menanam, menjaga, menuai dan menyimpan tanaman. Akademi akan membantu untuk “mengembangkan” pekerja yang berkelayakan dan diperakui dalam sebarang jenis aktiviti. Pada masa yang sama, masa yang diperlukan untuk menguji kemahiran dan pengetahuan dijimatkan.

Contohnya, Inweb mencipta kursus tentang ungkapan biasa. Tambahan yang besar, seperti yang dinyatakan oleh pencipta, adalah penjimatan masa untuk menyemak pengetahuan: jika anda menerima sijil berjaya menyelesaikan kursus, maka semuanya baik-baik saja. Sistem pensijilan bukan sahaja pengesahan pengetahuan, tetapi juga elemen gamifikasi.

Peringkat 4. Pengesahan dan pengemaskinian pengetahuan

Menguji pengetahuan pekerja youtube user membantu bukan sahaja untuk memeriksa sama ada mereka membaca bahan tersebut dan sejauh mana mereka mengingatinya. Skop ujian adalah lebih luas:

  • memperkenalkan perkhidmatan baharu, anda boleh membuat Akademi dan melatih semua pekerja yang bertanggungjawab untuk bekerja dengannya, dan kemudian menguji pengetahuan mereka dan memperakui mereka sebagai pakar;
  • anda boleh mengemas kini dan merealisasikan data sedia ada dengan memberikannya kepada pekerja anda dan menyemak sejauh mana mereka berjaya mengasimilasikannya;
  • adalah mungkin untuk membuat kursus kemajuan kerjaya dan menjalankan ujian kelayakan lanjutan;
  • adalah mungkin untuk mewujudkan lebih banyak . Akademi tidak formal dan ujian tinjauan yang akan membantu memahami aspirasi. Aan ciri peribadi pekerja, serta mendedahkan tahap kelesuan profesional mereka;
  • anda boleh menguji bakal rakan kongsi anda.

Sebagai contoh, syarikat Austria Loxone – sebuah syarikat yang berkembang pesat dalam industri rumah pintar, yang beroperasi di lebih 20 negara di seluruh dunia – mencipta Akademi untuk 300 pekerja dan 10 ribu rakan kongsi. Ujian menanti mereka di penghujung pengajian. Dan hanya penyelesaian yang berjaya akan membolehkan anda mendapat status rakan kongsi perak. Dengan cara ini, syarikat akan dapat memastikan bahawa bukan sahaja pekerja memahami produk, tetapi juga rakan kongsi akan dapat menyampaikan maklumat yang betul kepada bakal pelanggan.

Setiap syarikat mempunyai “bintang”nya. Mereka adalah pekerja yang tahu lebih baik daripada orang lain dalam sesuatu. Yang menguji pendekatan baharu dan merupakan yang pertama mencapai keputusan. Tetapi pekerja lain juga mempunyai “helah” dan alatan mereka sendiri yang membantu mereka bekerja dengan lebih baik. Dalam kebanyakan organisasi, bukanlah kebiasaan untuk berkongsi pengetahuan sedemikian. Kerana apabila salah seorang “bintang” anda pergi, semua pencapaian dan kerja keras sering hilang. Dan syarikat itu kadang-kadang mengalami kerosakan yang tidak dapat diperbaiki.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *