CAD/CAM untuk Kejayaan Campuran Tinggi, Kelantangan Rendah

Seorang peminat sukan permotoran seumur hidup, Matt Blankenship dibesarkan dalam dunia perlumbaan. Ia adalah urusan keluarga—bapanya seorang pembina hotrod dan dia dan abangnya berlumba. Pada usia 19 tahun, Blankenship beralih daripada kereta lumba kepada membinanya apabila dia mendapat pekerjaan sebagai fabrikasi dengan Hendrick Motorsports di Charlotte, NC, yang menempatkan empat pasukan Chevrolet di litar siri Piala NASCAR. Matt Blankenship Matt Blankenship menemui minat untuk pemesinan CNC apabila beliau mengasaskan Pembuatan Teknologi Inovatif. “Sepanjang hidup saya, saya hanya mahu memenangi perlumbaan,” kata Blankenship.

Pergi ke Perlumbaan CNC

“Saya telah mengada-adakan sepanjang hidup saya  Fungsi Pangkalan Data E-mel kerana ayah saya membina kereta dan hotrod. Di Hendrick, ia sama menarik minat saya untuk membina kereta seperti juga untuk saya memandunya.” Selepas beberapa tahun bekerja untuk pasukan perlumbaan, dan apabila reka bentuk NASCAR menggabungkan lebih banyak komposit, Blankenship tahu sudah tiba masanya untuk menukar gear dan mempertimbangkan pertukaran kerja.

Semasa menyiasat pilihan kerjaya, dia terjumpa video YouTube yang dihasilkan oleh Titans of CNC. Selepas menonton beberapa video pemesinan, dia ketagih. “Walaupun saya bekerja dalam perlumbaan di bangunan R&D, saya tidak mempunyai pengalaman dengan pemesinan CNC'” katanya. “Saya sangat tertarik dengan video dalam talian sehingga saya memutuskan untuk memulakan perniagaan.

Mempercepatkan

Fungsi Pangkalan Data E-mel

 

 

Saya yakin bahawa saya boleh mencari kerja pemesinan.” Pergi ke Perlumbaan CNC Semasa bekerja sepenuh masa di Hendrick, Blankenship membeli mesin pelarik CNC Haas dan memulakan perniagaan pemesinan dari garajnya: Innovative Technology Manufacturing (ITM) LLC secara rasmi beroperasi secara sambilan. Selepas mendekati beberapa kedai untuk mempromosikan perkhidmatan bertukarnya, Blankenship mendapati bahawa hampir .

setiap kedai yang dilawatinya perlu menyumber luar pekerjaan pengilangan, mendorongnya mengembangkan keupayaan pemesinannya. “Saya rasa anda boleh mengatakan saya memasukkan semua kerepek saya-saya membeli kilang dan memajak bangunan komersial,” katanya. Untuk dua tahun berikutnya, Blankenship bekerja sehari penuh di Hendrick, kemudian pulang ke rumah dan bekerja sehingga tengah malam di kedainya.

Pendekatan Bersepadu

Sebaik sahaja dia membangunkan pangkalan  4 най-добър софтуер за управление на продажбите pelanggan yang mantap, dia mengambil risiko dan, pada Ogos 2021, mula bekerja sepenuh masa di ITM. Blankenship lebih sibuk berbanding sebelum ini. Memandangkan pekerjaan masuk ITM mula memerlukan lebih banyak persediaan, dia membeli kilang lima paksi tambahan dengan harapan untuk memperkemas proses pemesinannya. Dia mempelajari pengaturcaraan dan pemesinan berbilang paksi dengan bantuan daripada video perisian CAD/CAM di YouTube dan tutorial dalam talian yang lain. Blankenship juga melawat syarikat perkakas berhampiran dan memperkenalkan dirinya kepada pengurus, Mike Pace, yang bersama-sama rakan-rakan mesinnya mengajarnya asas perkakas. Blankenship kemudian mengontrak pengaturcara CNC yang mengesyorkan peningkatan kepada Mastercam CNC Software LLC.

Sokongan Teknikal

Dia membeli perisian itu dan tidak menoleh ke adb directory  belakang. Kini ITM telah dilengkapi dengan perisian CAD/CAM yang berkuasa dan pemesinan berbilang paksi, Blankenship boleh mengendalikan bahagian yang lebih kompleks. Selepas setiap kerja selesai, dia menyemak semula semua fail program dan mempelajari strategi pemesinan. Sepanjang setahun, dia menonton video Mastercam yang tidak terkira banyaknya dan membaca buku untuk mengetahui lebih lanjut tentang pengaturcaraan dan pemesinan CNC. Kajian pantas, Blankenship .

bertekad untuk menawarkan pemesinan yang berkualiti, walaupun untuk bahagian yang rumit. “Seluruh kedai saya berpusat di bahagian yang kompleks,” jelasnya. “Saya sanggup mengambil kerja yang akan ditolak oleh kedai lain. Ia boleh menjadi kuantiti 2,000 atau serendah satu, tetapi untuk sebahagian besar, kami adalah kedai campuran tinggi dan volum rendah.” Pelaburan dalam CAD/CAM dan kilang lima paksi telah pun membuahkan hasil; majoriti perniagaan ITM datang daripada sektor pertahanan dan aeroangkasa, industri dengan keperluan kualiti yang ketat.

ITM pakar dalam pemesinan logam keras dan membuat bahagian kompleks yang termasuk komponen gear pendaratan titanium dan bahagian berdinding nipis untuk helikopter. Mempercepatkan ITM kini memasuki tahun kelima perniagaannya. Keluasannya 4,300 kaki persegi. Kemudahan pengeluaran (400 meter persegi) menempatkan lima mesin CNC. Pada Mac 2023, Blankenship mengupah pekerja pertamanya. Pada kadar perniagaan yang semakin berkembang, beliau merancang untuk mengembangkan tenaga kerja ITM dan pangkalan pelanggannya.

Dia menghargai perisian CAD/CAMnya dengan menyediakan keupayaan untuk mengeluarkan bahagian kompleks yang berkualiti, yang membantu menarik pelanggan baharu. “Mastercam benar-benar pemain yang besar dalam hal kualiti kami kerana ia memberi kami kawalan yang membolehkan kami menghasilkan produk yang lebih baik daripada yang kami lakukan dengan perisian lama kami,” kata Blankenship. Sebagai pemilik kedai kecil, Blankenship berwaspada tentang kos bahan dan kecekapan pengeluaran. Mengelakkan ralat pemesinan yang mahal adalah kritikal.

Untuk tujuan ini, beliau menggunakan alat Simulasi Mastercam untuk mencipta perwakilan maya program CAM yang mencerminkan apa yang akan berlaku pada mesin CNC, membolehkan Blankenship mencuba strategi pemesinan yang berbeza untuk menentukan proses yang paling cekap.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *